شناسهٔ خبر: 158999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵ درصدی تردد اتوبوس در راه‌های استان مرکزی

محمد محسنی اراک معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ثبت یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۱۹۷ تردد ناوگان اتوبوسی از راه‌های استان در ۱۱ ماهه امسال، از رشد پنج درصدی تردد اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، محمد محسنی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل ترددهای ۱۱ ماهه سال جاری در جاده‌های استان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۲۶۰ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۷۷۹ تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی توسط ۷۰ دستگاه ترددشمار آنلاین به ثبت رسیده است.

به گفته وی ۱۹ درصد از ترددهای جاده‌ای سهم خودروهای سنگین و نیم درصد شامل اتوبوس‌های برون شهری است.

محسنی خاطرنشان کرد: تردد ناوگان اتوبوسی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با پنج درصد افزایش همراه بوده و بیش از ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو در این مدت به استان وارد و بیش ۴۹ میلیون و ۸۱۸ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه از خارج شده است.

وی سه محور پر تردد استان را به ترتیب محورهای اراک - سلفچگان، آزادراه ساوه - تهران و بزرگراه اراک - شازند عنوان کرد و افزود: تخلف تخطی از سرعت مجاز امسال در محورهای مواصلاتی استان برابر ۱۱ درصد بوده است.

به گفته محسنی ۶۱ درصد از خودروهای عبوری از محورهای شریانی استان مربوط به خودروهای غیر بومی و ۸۵ درصد از مجموع تخلفات تخطی از سرعت مجاز مربوط به خودروهای شخصی است.