شناسهٔ خبر: 159018 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰۳ کیلومتر از راه‌های روستایی در دولت سیزدهم آسفالت شد

آسفالت راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام، گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۰۳ کیلومتر از راه های روستایی این استان آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، سید زاهدین چشمه‌خاور، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان ایلام، اظهار داشت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۱۳۲ کیلومتر آسفالت حفاظتی، ۴۰۸ کیلومتر آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی در سه نوبت در راه‌های استان اجرا شده است.

وی افزود: نصب ۴۱ کیلومتر نیوجرسی، نگهداری ۷۰کیلومتر روشنایی راه و تونل، تهیه و نصب سه هزار و ۱۱۲ مترمربع تابلو اطلاعاتی از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در دولت را سیزدهم بوده است.

چشمه خاور بیان کرد: عملیات ۵۵۶ کیلومتر درز گیری راه، بیش از  ۱۰۹ هزار لکه گیری از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اعتبارات هزینه شده در بازه زمانی سه سال گذشته، افزود: بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده، بیان کردن این اعتبارات شامل استانی، ملی، نفت و قیر و دیگر نهادهای همچون بنیاد علوی و بنیاد برکت بوده است.

وی ادامه داد: استان ایلام از نظر روکش آسفالت و ایمنی جاده‌ها و تعمیر ماشین آلات مقام اول کشور را دارد که نسبت به سال‌های قبل قابل تامل است.