شناسهٔ خبر: 159207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲۴۵ میلیون تردد در ۱۱ ماهه امسال در محورهای مواصلاتی استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از ثبت افزون بر ۲۴۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۵ میلیون و ۵۶۹ هزار تردد توسط ۸۰ سامانه ترددشمار در سطح محورهای مواصلاتی استان همدان به ثبت رسیده و این در حالی است که پارسال طی همین مدت ۲۳۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تردد در محورهای همدان به ثبت رسیده بود که نشانگر افزایش ۶/۵ درصدی کل ترددها نسبت به مدت مشابه پارسال است.
 وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۱ میلیون و ۴۵۵ هزار ورودی وسیله نقلیه به استان بوده و ۲۱ میلیون ۴۹۷ هزار وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده است و طبق این آمار نرخ افزایش ورودی و خروجی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۷/۳ درصد افزایش داشته است.
 آهکی در پایان اظهار داشت: در سال گذشته طی ۱۱ماهه سال ۱۹ میلیون و ۹۰۶ هزار وسیله نقلیه ورودی استان بوده، و ۲۰ میلیون و ۱۲۷ هزار وسیله نقلیه نیز از استان همدان خارج شده بود؛ لذا باتوجه‌به افزایش ۶/۵ درصدی کل ترددهای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ما امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی مجموع تصادفات جاده‌ای و کاهش ۵ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای استان همدان هستیم.