شناسهٔ خبر: 159222 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سازمان هواشناسی 

آماده باش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از آماده باش کامل نیروهای راهداری استان در پی هشدارسازمان هواشناسی در تمام محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهار داشت: در پی هشدار هواشناسی و ورود سامانه بارشی به استان، در حال حاضر ۱۸ گروه مجهز راهداری با ۲۰۰ نفر نیروی راهداری در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل مستقر و به حالت آماده‌باش هستند.
 
 وی در ادامه افزود:۵ راهدارخانه در محورهایی که با بارندگی بیش‌تری مواجه خواهند بود تجهیز شده است تا رانندگان و مسافران در صورت ضرورت در این راهدارخانه‌ها مستقر شوند.
 
 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تأکید کرد: ضمن تمهیدات به‌عمل‌آمده، به کلیه کاربران جاده‌ای توصیه می‌شود ضمن صرف‌نظر از سفرهای غیرضروری، در صورت اقدام به سفر حتماً از سلامت فنی اتومبیل خود مطمئن گشته و تجهیزات ایمنی و گرمایشی موردنیاز را با خود به همراه داشته باشند و در نهایت حتماً هنگام بارش برف و یخ‌بندان از زنجیرچرخ استفاده کنند.
 
 کرد در پایان از رانندگان خواست تا قبل از اقدام به سفر با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس گرفته و بااطلاع از وضعیت راه‌ها نسبت به سفر اقدام کنند و در شرایط ناپایدار جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.