شناسهٔ خبر: 159230 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی؛

رزمایش پدافند زیستی در فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد

۶ رزمایش پدافند زیستی در فرودگاه شهید مدنی تبریز با حضور معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با هدف آمادگی جهت مقابله با تهدیدات زیستی احتمالی رزمایش مربوطه در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ در محل فرودگاه بین اللملی شهید مدنی تبریز برگزار شد.

در این رزمایش سید کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از مدیران و مقامات استانی حضور داشتند.

در این رزمایش فرآیند عملیات رسیدگی و سرعت پاسخگویی به تهدیدات زیستی در بخش هوایی مورد آزمون قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف احصا و ارزیابی شد.

همچنین به منظور بررسی وضعیت ایمنی استان، نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان با حضور هادیان‌فر، استاندار و سایر اعضای کمیسیون در محل استانداری استان برگزار شد.

 در این نشست هادیان‌فر ضمن اشاره به آمار کشته شدگان تصادفات و مجروحان آن، بر لزوم برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مسئول تاکید و عنوان کرد: دستیابی به کاهش آمار تصادفات نیازمند ایفای نقش تمامی سازمان‌ها در حوزه‌های راه خودرو، آموزش، امداد و فوریت‌های پزشکی است.

وی با اشاره به آمار تصادفات استان و رشد کشته شدگان در مقایسه با سال گذشته، خواستار تلاش. همه جانبه و بیشتر مدیریت استان و اعضای کمیسیون برای کنترل روند فعلی آمار رو به رشد تصادفات استان به ویژه در ایام نوروز ۱۴۰۳ شدند.

در ادامه نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با حضور همه مدیران استانی زیر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی در محل فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد.

پس از ارائه گزارش عملکرد ادارات استان بر ظرفیت بالای این شورا برای حل مسایل و مشکلات استانی تاکید و از کلیه مقامات استانی درخواست شد که در پیشبرد اهداف این شورا تعامل و همکاری موثرتری به عمل آورند.