شناسهٔ خبر: 159375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای احکام قضایی؛

اراضی ملی استان اصفهان به ارزش بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان رفع تصرف شد

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: امسال تا کنون ۴۹.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیام کرد: به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابتدای سال جاری ۲۱ فقره حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان صادر و اجرایی شد.  

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است، عنوان کرد: با اجرای این احکام در مجموع ۴۹.۳ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است.  

سرهنگ باقری گفت: ارزش اراضی که امسال با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده اند در مجموع ۶۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.