شناسهٔ خبر: 159386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تکمیل لایه نهایی روکش آسفالت باند جنوبی محور بندر ترکمن به آق قلا

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تکمیل لایه نهایی روکش آسفالت باند جنوبی محور بندر ترکمن به آق قلا خبر داد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی گلستان موظف به بهسازی و تعریض ۱۷ کیلومتر از این محور بوده که تا کنون ۱۲ کیلومتر از آن همزمان با سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری رسید و هم اکنون لایه نهایی روکش آسفالت پنج کیلومتر باقیمانده نیز تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: محور بندر ترکمن به آق‌قلا یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان است که تاکنون عملیات تعریض و بهسازی باند جنوبی این محور انجام شد.

وی افزود: با توجه به میزان ترافیک بالا و عرض کم محور بندر ترکمن به آق‌قلا، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نسبت به تعریض و بهسازی باند جنوبی این محور اقدام کرده است.

ملک ادامه‌داد: این محور مجموعاً ۳۴ کیلومتر طول دارد و هم زمان با سفر رئیس‌جمهور به گلستان تعریض، بهسازی و آسفالت ۱۲ کیلومتر از باند جنوبی آن از مبدأ بندر ترکمن به‌سمت آق‌قلا توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان به اتمام رسید.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: در حال حاضر نیز لایه نهایی روکش آسفالت باقیمانده باند جنوبی محور بندر ترکمن به آق‌قلا با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در حال تکمیل است.

وی افزود: توسعه، تعریض و بهسازی باند شمالی این محور را جزو مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به گلستان عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی بهسازی باند شمالی محور بندر ترکمن به آق‌قلا آغاز شده و هم اکنون در مرحله تعریض ابنیه فنی و و آغاز عملیات زیرسازی پروژه است.