شناسهٔ خبر: 159451 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین واگذاری ۱۳۱۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت:

یکی از چهار اداره‌کل اول کشور برای تامین زمین در نهضت ملی مسکن هستیم

حسن شبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان - اهدای 1313 قطعه زمین جوانی جمعیت در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه استحفاظی این اداره کل ۵ هزار و ۶۸۶ نفر ثبت‌نامی از بین خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند زیر ۲۰ سال داشتیم که تاکنون ۲ هزار و ۴۶۸ نفر تایید شده‌اند؛ ۷۴ درصد اراضی یعنی به میزان ۱۸۲۳ برای این تعداد واجد شرایط تامین شده و مابقی آن نیز در شرف تامین است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین واگذاری ۱۳۱۳ قطعه زمینِ مسکونی به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در قالب پویش خانواده مهدوی که با حضور محمدعلی زهره‌ای قائم‌مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، ائمه جمعه، فرمانداران و دیگر مسئولان در سالن همایش‌های این اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد، اظهار داشت:

 برنامه دولت در حوزه جنوب فارس (لارستان بزرگ) تأمین مسکن، برای حدود ۱۶ هزار خانواده بوده است که تا امروز، بیش از ۴۵ هزار متقاضی داشته‌ایم که از این تعداد، ۱۶ هزار نفر تایید شده‌اند که برای ۱۵۵۵۵ زمین تامین شده است.

 وی افزود: یکی از چهار اداره کل اول کشور بودیم که زمین موردنیاز مردم را تامین کردیم و در بحث واگذاری تا امروز حدود ۱۰ هزار و ۹۴۵ واحد در قالب گروهی و انفرادی واگذار شده است که برای حدود ۷ هزار و ۶۰۰ واحد پروانه گرفته شده است؛ کارهای طراحی برای مابقی آن نیز در حال انجام است.

 شبانی ادامه داد: در حوزه تامین زمین نیروهای نظامی و انتظامی، تقریباً کل زمین‌های مورد تقاضا تامین شده و به آن‌ها تحویل داده شده است و یا در شُرف واگذاری است.

 مدیر کل راه و شهرسازی لارستان تکمیل کرد: در بحث آماده‌سازی زمین‌ها جزو استان‌های برتر و در رتبه دوم هستیم. در حوزه ایثارگران به‌صورت کامل برای این عزیزان تامین شده و به آن‌ها تحویل و واگذار شده است.

 شبانی با بیان اینکه: در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که این برنامه را به مناسبت میلاد امام‌زمان (عج) و در قالب پویش خانواده مهدوی برگزار کرده‌ایم، افزود: تا امروز، ۵ هزار و ۶۸۶ نفر ثبت‌نامی از بین خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند زیر ۲۰ سال داشتیم که تاکنون ۲ هزار و ۴۶۸ نفر تایید شده‌اند؛ ۷۴ درصد اراضی یعنی به میزان ۱۸۲۳ برای این تعداد واجد شرایط تامین شده و مابقی آن نیز در شرف تامین است.

 وی تصریح کرد: در برنامه‌ی اجرایی که وزارت‌خانه در اختیار ما قرار داده، ۱۲ درصد هم از آن برنامه جلوتر هستیم و در این زمینه جزو چهار اداره کل اول کشور هستیم و به عبارتی به ۱۰۰ درصد تامین منابعی که وزارت‌خانه از ما خواسته رسیده‌ایم.

 مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: امروز، مهمانان ویژه دیگری، یعنی خیرین راه‌ساز و مسکن‌ساز هم در مراسم داریم، بیش از ۳۷۰ کیلومتر راه تا امروز با خیرین تفاهم‌نامه بسته‌ایم که بعضاً در حال کار و یا به اتمام رسیده، این راه‌ها شامل بزرگراه، راه روستایی و بهسازی با همکاری خیرین به صورت ۵۰-۵۰ بین دولت و خیرین انجام شده است که در حال حاضر بیش از ۴۰ کیلومتر از آن آماده افتتاح است.

 وی اظهار کرد: در حوزه مسکن هم، ۷۲ واحد آماده افتتاح داریم که قرار است از طرف خیرین به زوج‌های جوان داده شود.