شناسهٔ خبر: 159650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

افزایش ۱۳ درصدی تناژ حمل کالا در استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای همدان از افزایش ۱۳ درصدی تناژ حمل محموله‌های عمده استان در یازده  ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت رزاه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای همدان با اشاره به روند افزایشی جابجایی بار از مبدأ استان همدان در یازده ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری (۱۴۰۲)  تا کنون بیش از ۱۰ میلیون و ۹۵۱ هزار تن بار از مبدا استان جابجا شده است که این آمار نشان می دهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳درصد رشد داشته است

وی ادامه داد: برای حمل این میزان بار در سال جاری، ۶۸۰ هزار و ۸۱۷ بارنامه صادر شد که صدور بارنامه در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۴۲ هزار بارنامه بوده،  ۶ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد عمده کالاهای افزایش یافته مربوط به انواع محمولات سیمان و کلینکر، محمولات نفتی، محمولات معدنی و محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی بوده است.

آهکی تأکید کرد: ۱۰۱ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۳ هزار راننده باری و ۱۵ هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابجایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشتند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس راه و تشکل‌های صنفی خواستار همکاری همه تشکل‌های صنفی، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در خصوص اجرای به موقع طرح‌ها و سیاست‌های ابلاغی سازمان و قوانین و مقررات سازمان متبوع شد تا شاهد حمل و نقلی روان و ایمن در سطح جاده‌های کشور باشیم.