شناسهٔ خبر: 159952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳

اوج‌گیری ترددها در محورهای مواصلاتی داخلی و خارجی استان یزد

رئیس مرکز مدیریت راه های یزد رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان یزد از سیر صعودی میزان تردد خودروهای سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی درون و برون‌استانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حسین عقدایی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان یزد، گفت: از بهمن‌ماه امسال افزایش قابل‌توجهی در میزان تردد خودروها در محورهای استانی و بین استانی را شاهد بوده‌ایم که این روند با نزدیک شدن به نوروز ۱۴۰۳، سرعت بیش‌تری به خود خواهد گرفت.

عقدایی اظهار کرد: نسبت کل تردد بهمن‌ماه امسال در محورهای درون استانی نسبت به ماه گذشته ۲/۵۲ درصد افزایش‌یافته است. درحالی‌که همین آمار نسبت به وضعیت مشابه در سال ۱۴۰۱، افزایش ۹/۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در رابطه با ترددهای بین استانی اذعان کرد: کل وسایل نقلیه عبوری در محورهای ورودی و خروجی استان که توسط سامانه‌های تردد شمار ثبت شده است، بیش از دو و نیم میلیون تردد بوده که نسبت به ماه گذشته ۶/۶۹ درصد و نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته، ۱۷/۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان خاطرنشان کرد: نسبت تردد وسایل نقلیه سنگین به مجموع ترددها ۲۸/۳ درصد ثبت شده است.

عقدایی محور یزد–مهریز و مهریز–یزد را دارای بیش‌ترین تردد در بهمن‌ماه دانست و تصریح کرد: این محورها به ترتیب در روزهای اول و هفتم بهمن بیش‌ترین میزان تردد را به خود اختصاص داده است.