شناسهٔ خبر: 159999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبرداد؛

افزایش ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافر از سیستان و بلوچستان 

ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان معاون حمل و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از جابه‌جایی دو میلیون و ۹۰۸هزار و ۳۵۷ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی  جاده ای استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد که این میزان رشد ۲۳ درصدی در تعداد مسافر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال، تعداد دو میلیون و ۹۰۸هزار و ۳۵۷  مسافر در قالب ۲۳۰ هزار و ۴۶۶ فقره سفر در سطح استان جابه جا شده اند که افزایش ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است .

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیشترین سهم جابجایی مسافر به ترتیب مربوط به شهرستان های زاهدان، زابل و سراوان بوده است گفت:از این تعداد مسافر جابه جاشده در مدت فوق،یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۱۱ مسافر ،درون استانی و یک میلیون و ۴۰۳هزار و ۷۴۶ مسافر به مقصد برون استانی بوده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  ضمن اشاره به فعالیت ۶۴ شرکت مسافربری در حوزه‌ تحت پوشش این اداره کل تصریح کرد:در مدت فوق، ۸۸ درصد جابجایی مسافر توسط اتوبوس،۱۰ درصد با سواری و دو درصد نیز با مینی بوس انجام شده است. 

باقری خاطر نشان کرد: در راستای  خدمات مطلوب به مسافران ، مانور طرح ویژه فروش اینترنتی بلیط مسافری توسط  کارشناسان این  اداره کل در پایانه‌های مسافربری به طور مستمر انجام می شود  و در این بازدید ها  علاوه بر کنترل مندرجات صورت وضعیت، تاکید به شرکت ها به منظور نصب نرخنامه در محل شرکت، ایجاد ظرفیت مناسب پیش فروش اینترنتی و درج کامل اطلاعات مسافر بصورت مستمر انجام می شود.