شناسهٔ خبر: 160074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هفدهمین جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان برگزار شد

هفدهمین جلسه شورای مسکن دشتستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از برگزاری هفدهمین جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار دشتستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان اظهار کرد: هفدهمین جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار شهرستان دشتستان و با حضور معاونت عمرانی فرمانداری و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.  

هوایی ضمن ارائه گزارش تکمیلی موضوع پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خود مالکی افزود: به زودی شاهد واگذاری‌های گروهی، تخصیص زمین اقشار ویژه و... در شهرستان دشتستان خواهیم بود.

هوایی بیان کرد: در ۳ تا از شهرهای این حوزه اراضی نهضت ملی تخصیص یافته به متقاضیان در مرحله مناقصه جهت انتخاب پیمانکار مبنی بر آماده سازی است، که پس از آماده سازی امکان اخذ پروانه و شروع ساخت آنها فراهم می‌شود.

وی گفت: اداراتی که به استعلامات موضوع اراضی جدید معرفی شده برای الحاق به محدوده شهری تاکنون پاسخ نداده هر چه سریع‌تر اقدام نمایند تا در فرآیند الحاقات تسهیل شئد.

هوایی تصریح‌کرد: واحدهای در حال اجرای شهر برازجان از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و انتظار می‌رود متقاضیان هر پروژه جهت پرداخت آورده خود مطابق تعهدات قانونی خود عمل کنند تا در به اتمام رساندن و تکمیل کردن این واحدها هر چه سریع‌تر اقدام شود.

وی در ادامه بیان کرد: در پروژه‌هایی که واحدها تکمیل گردیده متقاضیان می‌بایست جهت تحویل واحد خود فرآیند تنظیم قرارداد اجاره عرصه، اخذ سند مالکیت اعیانی و فروش اقساطی را انجام داده و پس از آن واحد به آنها تحویل خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: در این خصوص تاکنون در پروژه ۲۴۲ واحدی ولایت برازجان برای ۲۱۵ نفر قرارداد اجاره عرصه و سند اعیانی صادر شده و از این تعداد ۱۶۵ نفر فروش اقساطی نموده‌اند که به این ۱۶۵ نفر واحد تحویل شده و مابقی نیز در حال تکمیل این فرآیندها و سپس تحویل واحد خود است.  

وی افزود: تسریع در اخذ اسناد اراضی نهضت ملی در تمام شهرهای این حوزه در حال اجرا و یا اسناد صادر شده‌است.

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این جلسه تأکید بر واگذاری‌های گروهی داشت و گفت: هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام شود.

بنافی خواستار تسریع در به اتمام رساندن آماده سازی اراضی مجموعه ۲۳ هکتاری جوانی جمعیت برازجان شد و افزود: انتظار می‌رود این پلاک‌ها هر چه سریع‌تر به افراد تخصیص یافته، تحویل شود.

وی گفت: عملکرد بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات خود مالکی آمار قابل قبولی ندارند بررسی خواهد شد و در این خصوص باید پاسخ‌گو باشند که علت چیست؟

بنافی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست احداث اشاره نمود و افزود: تسریع در تکمیل این واحدها امیدی برای افراد متقاضی است و ادارات متولی نسبت به اتمام رساندن این واحدها اقدام کنند.

فرماندار شهرستان دشتستان نقش ادارات متولی ساخت مسکن، می‌بایست امید آفرینی باشد و این موضوع در تکمیل سریع واحدهاست.

بنافی پیشرفت فیزیکی دو پروژه ۳۴۰ و ۹۶ واحدی رضایت بخش دانست و افزود: امید است با ادامه این روند پیشرفت فیزیکی سریع‌تر شاهد به اتمام رساندن و تکمیل این ساختمان‌ها باشیم.