شناسهٔ خبر: 160135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رقابت ۱۹۷۱ داوطلب درآزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی خراسان جنوبی

آزمون ورود به حرفه مهندسان خراسان جنوبی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی در بیرجند مرکز این استان به طور همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، قباد گنجی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانهای فنی ساختمان و معماران تجربی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، گفت: این آزمون روز پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ اسفند سال جاری رأس ساعت ۸ صبح در محل دانشگاه پیام‌نور بیرجند آغاز و تا ساعت ۱۵ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره از آزمون ۱۹۷۱ داوطلب شامل ۲۹۸ داوطلب خانم و ۱۶۷۳ داوطلب آقا در رشته‌های مختلف شرکت دارند که ۱۲۳۴ داوطلب در روز پنجشنبه و ۷۳۷ داوطلب در روز جمعه به رقابت می‌پردازند.

گنجی تصریح‌کرد: در این دوره از آزمون‌ها در هفت رشته مهندسی، معماری صلاحیت‌های (نظارت و اجرا)، عمران صلاحیت‌های(نظارت، محاسبات، اجرا)، تأسیسات مکانیکی صلاحیت‌های(طراحی، نظارت و اجرا)، تأسیسات برقی صلاحیت‌های(طراحی، نظارت و اجرا)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه سه و آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال جاری از طریق ارکان اجرایی و نظارتی به‌طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: قبولی در این آزمون یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار حرفه‌ای خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان خراسان‌جنوبی افزود: براساس دستورالعمل آزمون، داوطلبین می‌بایست یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل حوزه آزمون حضور داشته‌باشند و ورود داوطلبان به جلسه با کارت شناسایی آزمون و کارت معتبر عکس‌دار یا کارت عضویت عکس‌دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام‌می‌شود.

گنجی با اشاره به اینکه باجه رفع نقص از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۱۶/۱۲/۱۴۰۲ در محل دانشگاه پیام‌نور بیرجند فعال است گفت: نتایج این آزمون‌ها از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سامانه آزمون‌ها به نشانی inbr.ir اطلاع رسانی خواهد شد.