شناسهٔ خبر: 160192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم زمان با هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری انجام شد؛

غرس نزدیک به ۱۰۰۰ درخت در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

غرس نزدیک به 1000 درخت در محورهای مواصلاتی استان اصفهان هم زمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری در جاده های استان اصفهان ۱۰۰۰ اصله نهال توسط راهداران و دوستداران طبیعت غرس شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اصفهان), فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت : به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری راهداران با همکاری عوامل پلیس راه، هلال احمر،اداره کل منابع طبیعی استان، دوستداران طبیعت و محیط زیست اقدام به کاشت ۱۰۰۰اصله نهال از نوع مثمر و غیرمثمر در راهدارخانه ها، پاسگاه های پلیس راه، ایستگاه های امداد و نجات جاده ای، پارکینگ های جاده ای، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و...کردند.

وی در ادامه ضمن اشاره به این اقدام که با هدف ایجاد فضای سبز و منظرآرایی صورت گرفته و تنوع گیاهی آن شامل؛ درختان انار, بادام, چنار، زبان گنجشک،سنجد، زیتون و ...است، افزود: انشاالله تا پایان امسال کاشت درختان به عدد ۶۰۰۰  اصله خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان از کاربران جاده ای خواست در حفظ و نگهداری درختان کوشا باشند و از شکستن و آسیب رساندن به آنها خودداری کرده چرا که در سایه آنها خود و دیگران استراحت خواهند کرد.