شناسهٔ خبر: 160234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد

کمک به ۴۳۳ خودروی گرفتار در برف/ بازگشایی و ایمن‌سازی قریب به هفت هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی

برف روبی یزد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در جریان بارش‌های اخیر و انجام مأموریت‌های راهداری زمستانه، راهداران در سراسر استان به ۴۳۳ خودروی گرفتار در برف کمک و قریب به هفت هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی را بازگشایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید حسین محمدی معاون راهداری این اداره کل اظهار کرد: طی هفته گذشته استان یزد میزبان بارش رحمت الهی بود که این بارش‌ها در برخی مناطق به صورت باران و در برخی شهرستان‌ها به ویژه در ارتفاعات و مناطق ییلاقی، به صورت برف بود.

محمدی افزود: در پی این بارش‌ها نیز عملیات راهداری زمستانه با فعالیت ۴۹ تیم عملیاتی در مناطق برف‌گیر به منظور بازگشایی، ایمن‌سازی و برقراری تردد روان در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و راه‌های روستایی به صورت شبانه‌روزی انجام شد که طی آن راهداران به ۴۳۳ خودروی گرفتار در برف کمک کردند.

وی به بازگشایی قریب به ۷ هزار کیلومتر از محورهای استان اشاره کرد و گفت: با فعالیت گشت‌های فعال راهداری در قالب ۱۶۵ راهدار سه هزار و ۶۱ کیلومتر محور بزرگراهی، هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۶۳۴ کیلومتر راه روستایی، بازگشایی شد و زیر بار ترافیکی قرار گرفت.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، ادامه داد: در جهت بازگشایی محورها نیز میزان چهار هزار و ۹۰۰ تن ماسه نمک شامل دو هزار و ۲۱۵ تن جهت بزرگراه‌ها، هزار و ۶۰ تن جهت راه‌های اصلی و هزار و ۶۲۵ تن نیز برای ایمن‌سازی و آزادسازی راه‌های روستایی مورد استفاده قرار گرفت.

محمدی در رابطه با تجهیزات و ماشین‌آلات مورد استفاده جهت بازگشایی و ایمن‌سازی مسیرها، اذعان کرد: در سراسر استان یزد تعداد ۳۴ دستگاه بنز و مایلر نمک‌پاش، ۱۷ دستگاه گریدر، ۸ دستگاه بنز تک، ۵ دستگاه ایسوزو،۴ دستگاه تریلی کشنده، ۲۱ دستگاه لودر و ۳۴ دستگاه خودروی سبک به منظور عملیات راهداری زمستانه به کار گرفته شد.

این مقام مسئول در خاتمه از برف‌گیر شدن ۱۴۷ محور در استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۶ مورد بزرگراه، ۱۲ مورد راه اصلی، ۱۵ مورد راه فرعی، ۶۰ مورد راه روستایی، ۲۶ مورد راه خاکی و ۱۸ مورد گردنه در استان یزد میزبان بارش برف در روزهای اخیر بود.