شناسهٔ خبر: 160249 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فاوا اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

پروژه آرشیو الکترونیکی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اجرا شد

امیر پور حیدر / اصفهان رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اجرا و اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی بایگانی این اداره‌کل خبر داد.

امیر پورحیدر رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان در خصوص مجموعه اقدامات بعمل آمده در این حوزه کاری اظهار کرد: در سالجاری فعالیت‌های این اداره در بخش‌های اسکن و مکانیزاسیون بایگانی اسناد، امنیت و شبکه، پرتال، اتوماسیون و نرم‌افزار و خدمت رسانی، برنامه ریزی و اجرا شد.  

وی افزود: در بخش اول از اقدامات این اداره، با تلاش‌هایی که انجام شد پروژه آرشیو الکترونیکی بایگانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ۲۴ شهرستان و ساختمان‌های ستادی انجام و به پایان رسید همچنین اسکن و آپلود هفت میلیون برگ پرونده در سامانه جامع، اسکن اسناد حقوقی و پرونده‌های مالی در مجموع بالغ بر ۲۰۰ هزار برگ پرونده و اسکن اسناد اداره املاک بالغ بر ۲۰ هزار برگ پرونده از دیگر اقداماتی بود که بعمل آمد.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در راستای امنیت و شبکه، علاوه بر اینکه آنتی ویروس بومی و غیر بومی در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان و ادارات شهرستان‌ها نصب و راه‌اندازی شد، اتاق سرور در ساختمان‌های ستادی استانداردسازی و زیرساخت شبکه لیبل گذاری اصلاح و بهینه‌سازی شد همچنین استانداردسازی و ایجاد نقش شبکه در ساختمان‌های ستادی جهت جداسازی اینترنت و شبکه داخلی انجام شد.  

وی در خصوص فعالیت‌های بعمل آمده برای پرتال اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: معرفی ۶۴ خدمت ارائه شده به همراه سوالات متداول، شیوه نامه انجام خدمت شامل فلوچارت، مراحل انجام کار و امکان ثبت انتقادات، پیشنهادات و شکایات، درج رویدادهای مهم، بارگذاری و بروز رسانی مصوبات کمیسیون ماده ۵، بخش آموزش ویژه کارمندان و بروزرسانی میزخدمت الکترونیکی، از جمله اقدامات این اداره در زمینه پرتال اداره‌کل بوده است.  

پورحیدر عنوان کرد: با تلاش‌هایی که بعمل آمد طراحی و پیاده‌سازی فرم‌های الکترونیک به جای فرم‌های کاغذی در حوزه کمیسیون ماده ۵ و هیات نمایندگی، فرآیندها و طراحی قالب چاپ‌های جدید در اتوماسیون اداری اجرا همچنین داشبورد مدیریتی در راستای بهره‌برداری از آمار پروژه‌های انجام شده یا در دست اقدام راه‌اندازی شد.  

وی خاطرنشان کرد: کارکنان این اداره در راستای بهبود فعالیت‌ها و سرعت بخشی به امور، در سال جاری یکهزار و ۶۰۰ مورد مشکلات سیستمی و رایانه‌ای در سطح اداره‌کل را مرتفع نموده و خدمت‌رسانی لازم بعمل آورده‌اند.