شناسهٔ خبر: 160252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

تحقق ۷۸ درصدی برنامه نوسازی مسکن در آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: برنامه دو ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در آذربایجان‌غربی ۱۶ هزار و ۲۰۵ واحد بوده که ۷۸ درصد این برنامه محقق شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در نشست پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن و طرح‌های بازآفرینی شهر در مرکز همایش های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۵۵واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: ثبت پروانه های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها و ارائه تخفیفات  پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی از مسائل مورد تاکید در شهرستان‌ها است.

حمزه‌لو افزود: شهرهای پیرانشهر، بازرگان و بوکان شهرهایی هستند که در این بخش رتبه برتر را دارند و ۱۰۰ درصد سهمیه ۲ ساله بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را اجرایی کردند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای طرح‌های برنامه اقدام مشترک موجب ارتقای سطح زندگی ساکنین، افزایش سرانه‌های اجتماعی و شهروندی، ایجاد حس تعلق و افزایش مشارکت مردمی در محدوده‌ها هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اجرای بسته‌های تشویقی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای استان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آمارهای موجود ۳۷ شهر آذربایجان‌غربی دارای محدوده بافت فرسوده، ۹ شهر دارای محدوده سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و ۷ شهر دارای محدوده تاریخی است.

 حمزه‌لو اضافه کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در مجموع ۵ هزار و ۸۸۱ هکتار محدوده بازآفرینی شهری بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی در آذربایجان‌غربی وجود دارد.