شناسهٔ خبر: 160439 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان؛

متوسط پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ۴۰ درصد است

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان پیشرفت فیزیکی پروژه ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح حدود ۴۰ درصد است.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص زمان تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: زمان تحویل واحد ها بر اساس تاریخ مشخص در قراردادها تعیین می شود و عمدتا این قراردادها ۲ ساله بوده همچنین در این خصوص واریز به موقع آورده توسط متقاضیان بسیار حائز اهمیت است.  
وی با بیان اینکه مبلغ آورده اولیه توسط متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است، بیان کرد: مبلغ نهایی و بهای تمام شده هر واحد با توجه به هر پروژه، مشخصات فنی، متراز و تاریخ شروع قراردادها متفاوت می شود، لذا مبلغ واریزی متقاضیان با توجه به شهر و پروژه مورد نظر تفاوت دارد.  
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: با تلاش های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان پیشرفت فیزیکی پروژه ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح در استان اصفهان حدود ۴۰ درصد است.  
وی خاطرنشان کرد: در برخی شهرها با توجه به اینکه اراضی در حال الحاق می باشد لذا متقاضیان این شهرها در مرحله در انتظار بررسی قراردارند و هنوز پیامکی دریافت نکرده اند، لذا پس از الحاق اراضی به محدوده شهری روند اجرا طی می شود.  
قاری قرآن اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بسترسازی و فراهم آوردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و تعادل در عرضه و تقاضای مسکن بوده است همچنین در جهت کاهش معضلات تامین مسکن برای متقاضیان واقعی با در اختیار گذاشتن زمین ارزان قیمت اقساطی برای واحدها اجرایی شده است، بنابراین مردم نباید اجازه دهند که فرصت طلبان با خرید و فروش امتیاز در این طرح اخلال ایجاد کنند.  
وی گفت: براین اساس مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه نهضت ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است و این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد.