شناسهٔ خبر: 160702 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان رضوی؛

پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۳ برگزار می شود

پویش همراهان ایمن رئیس ادارۀ روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ طرح پویش فرهنگی – ایمنی با عنوان همراهان سفر ایمن به مدت ۱۸ روز متوالی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ عادله علیپور افزود: این پویش با هدف افزایش ایمنی سفرهای برون شهری در تعطیلات نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این طرح در ۵ محور در قالب برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی اجرا می شود.

علیپور تأکید کرد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزشهای دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

سخنگوی ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی یادآور شد: ۱۵ دقیقه استراحت در ازای هر ۲ ساعت رانندگی می تواند بسیاری از حوادث جاده ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع های خدمات رفاهی و ایستگاه های اجرای طرح پویش همراهان سفر است.

رئیس ادارۀ روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی با بیان اینکه اجرای این برنامۀ فرهنـگی ایمنی امسال در یک نقطۀ استان به مرحلۀ اجرا در خواهد آمد؛ گفت: عوارضی ملک آباد (راهدارخانه احمد آباد) در ۴۰ کیلومتری مشهد مقدس پایتخت معنوی کشور عزیزمان برای اجرای این پویش در نظر گرفته شده است.