شناسهٔ خبر: 160776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

نقش روابط عمومی در ایجاد همدلی و افزایش رضایت پایدار

حسن کحال زاده اصفهان رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای ایجاد همدلی در افکار عمومی و افزایش رضایت پایدار لازم است به روابط عمومی‌ داخلی که یکی از ابعاد بسیار مهم‌ روابط عمومی‌ است توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حسن کحال زاده رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مهمترین مشخصه جامعه اطلاعاتی، حضور اطلاعات و اطلاع رسانی در جامعه با کمک فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات است. در چنین جامعه ای تولید و ارائه مناسب اطلاعات به مخاطبان، استفاده از رسانه های نوین ارتباطی و دوسویه روابط عمومی را در راه کمک به رشد، توسعه، پویایی و هماهنگی سازمان با تغییرات محیطی و رسیدن به اهداف سازمان یاری می کند و باعث مشارکت گسترده مخاطبان در برنامه ها و فعالیت های سازمان می شود.  
وی با بیان اینکه روابط عمومی، میانجی بین سازمان و گروه‌های اجتماعی  (  درونی  و بیرونی)   است، افزود: روابط عمومی در این بخش باید بتواند بین منافع سازمان و منافع گروه‌های اجتماعی هماهنگی و به نوعی تفاهم و همدلی ایجاد کند،   برای ایجاد همدلی در افکار عمومی و افزایش رضایت پایدار لازم است به روابط عمومی‌ داخلی که یکی از ابعاد بسیار مهم‌ روابط عمومی‌ است توجه شود.  
رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:  اگر آثار عملکرد روابط عمومی‌ بتواندکارکنان‌ سازمان‌ را جلب‌ و اقناع‌ کند، در کارآیی‌ و عملکرد بیشترآنان،   افزایش‌ بهره‌وری‌ سازمانی، جلب‌ وتأمین‌ رضایت‌ ارباب رجوع، ایجاد تفاهم‌ بیشتر بین‌ مدیریت‌ و کارکنان‌ و افزایش‌ همیت‌ سازمانی‌ مؤثرواقع‌ خواهد شد و در نهایت‌ هر یک‌ از کارکنان‌ را به‌ مبلغی‌ برای‌ سازمان‌ تبدیل‌ خواهد کرد.  
وی اضافه کرد: با توجه به وظایف روابط عمومی، بدون ایجاد رابطه صحیح میان کارکنان در داخل سازمان، رابطه صحیح با خارج از سازمان نیز امکان پذیر نیست. همچنین شناخت‌ افکار عمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افکارعمومی‌ نسبت‌ به‌ سازمان از وظایف مهم روابط عمومی‌ است‌ که‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بیرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ می‌شود.  
کحال زاده ادامه داد: ایجاد ارتباط تنگاتنگ درون سازمانی و برون سازمانی در فراهم کردن زمینه ایجاد فضای همدلی و برقراری ارتباط دو سویه وشفاف بسیار تأثیرگذار بوده و به بهبود روابط اعتمادساز و اطمینان آفرین بین سازمان و گروه های اجتماعی کمک شایانی می کند.  
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف و سیاست های ارتباطی هر سازمانی می بایست کم کردن فاصله میان مردم و مسئولان و ایجاد فضایی برای ارتباط مستقیم میان عموم مردم و مدیران ارشد در هر سطح و جایگاهی باشد. موضوعی که نه تنها در باورهای دینی و تعالیم اسلامی بارها به آن اشاره و توصیه شده است بلکه علم مدیریت نیز بر ضرورت آن صحه می گذارد.  
رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ارتباط مستقیم مدیران و رؤسا با مردم زمینه رفع بسیاری از مشکلات و مسائل مراجعین را در کوتاهترین زمان ممکن فراهم می آورد. توجه به ارتباطات مردمی وتوسعه تعاملات سازمانی با ذینفعان بدون تردید یکی از عوامل اصلی وتعیین کننده در موفقیت، مشروعیت بخشی وپایداری سازمان محسوب خواهد شد.