شناسهٔ خبر: 160795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد انجام شد؛

بازدید از اجرای طرح کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل‌ونقل مسافری قبل از اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳

اجرای طرح کنترل سفرهای نوروزی در یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از روند اجرای طرح کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل‌ونقل مسافر قبل از اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳ در محل پایانه غدیر، بازدید و نکات فنی مربوط به شرکت‌های مسافربری، مدیران فنی، تجهیزات ایمنی و ... را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، در پی اجرای طرح کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل‌ونقل مسافر قبل از اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳ که از روز ۱۳ اسفندماه به مدت ۱۰ روز در استان یزد آغاز شده بود، محمد رستگاری از روند اجرای این طرح در محل پایانه بار غدیر بازدید کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در رابطه با اجرای طرح نامبرده، اظهار کرد: در راستای ابلاغ معاون سازمان راهداری مبنی بر کنترل و نظارت ویژه بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر قبل از اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳ این طرح در مدت مقرر، در استان اجرایی شد.

محمدرضا بشیری همچنین از اجرای طرح مانور عرضه بلیت در استان خبر داد و گفت: در این مانور بانک اطلاعاتی کلیه ناوگان مسافربری تحت پوشش شرکت‌های مسافربری بر اساس شماره پلاک و نام شرکت، تهیه و شیوه عرضه بلیت کنترل شد. در طرح فعلی نیز بر اساس همان بانک اطلاعاتی، تجهیزات ایمنی ناوگان از جمله کپسول آتش‌نشانی، چکش ایمنی، لاستیک، برف‌پاک‌کن و ... مورد بررسی قرار گرفت.

بشیری خاطرنشان کرد: در سال اجرای اقدامات مؤثری در جهت تحقق بخشنامه‌های ستادی انجام شد که در این راستا می‌توان به پیش‌فروش ۵۰ درصد بلیت‌ها، درج QR کد بر روی بلیت که مسافران با اسکن آن به سامانه شکایات متصل می‌شوند، نصب برچسب معرفی سامانه شکایات در چهار جهت داخل اتوبوس، نصب منشور حقوق مسافر در تمام شرکت‌های مسافربری و برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان، اشاره کرد.