شناسهٔ خبر: 160834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

واگذاری زمین به ۲۰۲ خانواده ایثارگر گلستانی

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای قانون جهش تولید مسکن، تا کنون به ۲۰۲ خانوار ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی زمین واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد:  بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن، تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به بر اساس معرفی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

ملک با بیان اینکه تا کنون ۱۸۸  قطعه زمین به ۲۲۰ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: همچنین واگذاری زمین به ۵۰۰ خانواده در دست اقدام می باشد.

ملک در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.