شناسهٔ خبر: 161079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح های حمایتی مسکن انجام شد؛

الحاق ۲۷.۱ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان خوروبیابانک

آقا اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوروبیابانک گفت: در راستای اجرای طرح‌های حمایتی مسکن در این شهرستان، ۲۷.۱ هکتار زمین در مجموع به محدوده شهری شهرهای خور و فرخی الحاق شده است.

ابوالفضل آقا رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوروبیابانک در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت تامین اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان خوروبیابانک در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۵۴۰ واحد مسکونی زمین تامین شده است که از این میزان اراضی برای ساخت بیش از ۲۷۷ واحد در شهر خور و مابقی در شهرهای جندق و فرخی بوده است.  

وی با اشاره به الحاق ۲۷.۱ هکتار زمین در مجموع به محدوده شهری شهرهای خور و فرخی افزود: در حال حاضر ۶.۵ هکتار زمین در دست الحاق به محدوده شهری شهر جندق بوده و ۳.۵ هکتار زمین در این شهر در حال انجام مراحل تغییر کاربری است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوروبیابانک بیان کرد: شهر خور مرکز شهرستان خوروبیابانک از توابع استان اصفهان است که با مساحت ۱۲ هزار کیلومتر مربع در ۴۲۰ کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد.  

وی افزود: این شهرستان دارای ۳ شهر خور، جندق و فرخی و ۱۶ روستا می باشد و جمعیت آن براساس سر شماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.  

آقا بیان کرد: در شهرستان خوروبیابانک در مجموع بیش از ۳ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند همچنین برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال نیز در مجموع بالغ بر ۲۶۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند.