شناسهٔ خبر: 161133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با شروع طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ انجام شد؛

ایمن سازی نوروزی نقاط پرتصادف و حادثه خیز شهرستان کازرون

راهداری فارس رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کازرون با تشریح اقدامات صورت گرفته در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳، از ایمن سازی نقاط پرتصادف و حادثه خیز محورهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان فارس )، «سید اکبر منصوریان» با اشاره به آغاز طرح ترافیکی نوروزی ۱۴۰۳ و پویش ملی چشم به راهیم، به تشریح اقدامات انجام شده در محورهای جاده‌ای شهرستان کازرون پرداخت و اظهار کرد: عملیات احداث پارکینگ در نقاط حادثه خیر جاده‌های شهرستان به همراه پاکسازی پارکینگ‌های موجود انجام شده و حذف اختلاف سطح‌ها و شانه سازی در کنار بخشنده کردن حاشیه راه‌ها در محورهای اصلی کازرون – کنارتخته و کازرون- دشت ارژن در دستور کار ویژه به مناسبت آغاز سفرهای نوروزی قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کازرون با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز و پر تصادف، گفت: نقاط پر تصادف به خصوص در نقاط محور چهار خطه به دو خطه، سه راهی راهدار از ورودی کازرون، بوشهر و قائمیه با نصب علائم ایمنی، هشدار دهنده‌های استوانه‌ای و چشم گربه‌ای و گل میخی ایمن شدند تا هموطنان بتوانند در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان به خوبی تردد کنند و در عید نوروز که با افزایش حجم تردد روبرو هستیم، شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

منصوریان از شروع عملیات سکو بارگیری ماشین آلات راهداری در محل اداره مرکزی شهرستان خبر داد و اضافه کرد: عملیات ساخت سکو کماکان در حال اجرا است تا بتوان سرعت امدادرسانی را در تمامی ایام سال به خصوص عید نوروز را افزایش داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای هماهنگی و پیگیری مسائل اجرایی دیدار با حجت الاسلام صباحی امام جمعه کازرون و فرماندار ویژه شهرستان کازرون انجام شده است، ادامه داد: در این دیدار همچنین چگونگی اجرای طرح پویش چشم به راهیم و پویش شصت و سی در حوزه استحفاظی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امور عشایر و سایر دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اختیار قرار دادن ماشین آلات اداره جهت پاکسازی و ایجاد بستر مناسب برای اجرای پویش شصت و سی توسط اداره اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کازرون انجام خواهد شد.

منصوریان با بیان اینکه عملیات تونل شویی تونل‌های آوج، تونل پیسا ۱ و پیسا ۲ در محور اصلی کازرون به کنارتخته توسط نیروهای پرتلاش راهداری انجام شده است، تاکید کرد: اکیپ‌های راهداری و گشت زنی مستمر به همراه فرماندهی محترم پلیس راه در راه‌های مواصلاتی شهرستان کازرون مستقر شدند تا تردد ایمن و روان در محورها انجام شود.

گشت و بازدید از ترمینال کازرون و کنترل ایمنی ناوگان عمومی مسافربری اعم از اتوبوس وتاکسی، برپایی میز خدمت درمحل ترمینال جهت رفاه حال مسافران نوروزی همزمان با شروع طرح سفرهای نوروزی، عملیات لکه گیری با آسفالت گرم در محورهای اصلی و روستایی در محورهای حوزه استحفاظی از جمله اقداماتی بود که رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کازرون در ادامه به آن اشاره کرد.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود از آمادگی کامل شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: راهدارخانه‌های کنار تخته و بیشاپور در محور کازرون -دشت ارژن نیز در کنار دیگر دستگاه‌های اجرایی، آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را خواهد شد.