شناسهٔ خبر: 161200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با پیگیری‌های مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی صورت گرفت؛

استفاده ۲ پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان و محور بجنورد به سنخواست از ظرفیت ماده ۵۶

استفاده ۲ پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان و محور بجنورد به سنخواست از ظرفیت ماده ۵۶ در خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از پیگیری برای استفاده ۲ پروژه مهم و حیاتی استان، محور بجنورد به جنگل گلستان و محور بجنورد به سنخواست از ظرفیت ماده ۵۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، سید علی میرکریمی با اشاره به پیشنهاد دو پروژه بزرگ راه‌های استان، محور بجنورد به جنگل و محور بجنورد به سنخواست برای استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، خواستار مشارکت فعال بانک‌های استان برای تأمین این تسهیلات شد.

وی در خصوص نحوه تأمین تسهیلات ماده ۵۶ برای دو پروژه بزرگراه‌ استان، اظهار کرد: این پروژه‌ها جزو گلوگاه‌های توسعه استان هستند که نقش ارتباطی و ترانزیتی غیرقابل انکاری دارند و اهمیت آن‌ها کاملاً روشن است.

میرکریمی اعلام‌کرد: با توجه به هزینه‌های بالای پروژه‌های مذکور از یک طرف و کمبود اعتبارات دولتی امکان تکمیل پروژه‌های مذکور در زمان مناسب وجود ندارد.

وی با بیان این‌که اخذ مجوز استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای این پروژه‌ها کار مهمی بود، افزود: با توجه به این‌که دولت، بازپرداخت اصل و سود این تسهیلات را تضمین می‌کند و طرف حساب بانک‌ها خود دولت است، بنابراین بانک‌ها از بابت بازپرداخت تسهیلات نگرانی نخواهند داشت.

وی با بیان این‌که تکمیل پروژه‌های کلان استان با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی زمان‌بر خواهد بود، افزود: ضروری است تا بانک‌های استان در اجرای این پروژه‌ها و تأمین مالی آن‌ها مشارکت جدی داشته‌باشند.

میرکریمی به احداث ساختمان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان مجتمع ادارات کل اشاره کرد و افزود: مراحل دریافت تسهیلات ماده ۵۶ جهت احداث ساختمان اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و در مرحله نهایی شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی عنوان کرد: پیشنهاد استان برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ در حوزه وزارت راه و شهرسازی، پنج پروژه بود که با پیگیری‌های فراوان در سطح وزارت دو پروژه به تایید رسیده است و جهت طی مراحل بعدی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شد.

وی در پایان اظهار کرد: حصول نتیجه نهایی نیاز به پیگیری وسیع استان از طریق استاندار محترم استان و معاونین ایشان و همچنین پتانسیل‌ها، نمایندگان استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را دارد.