شناسهٔ خبر: 161262 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی ساکنان در محلات کم برخوردار و بافت فرسوده گلستان

مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان به منظور توانمندسازی ساکنان این محلات در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: با هدف ارتقای توانمندسازی ساکنان محلات کم برخوردار و بافت فرسوده تفاهم نامه‌ای بین اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی ایران با اداره کل آموزشی فنی و حرفه‌ای استان گلستان منعقد شد. 

وی افزود: براساس این تفاهم نامه، در محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان‌های گرگان و گنبد کاووس دوره‌های آموزش مهارتی برگزار شد. 

ملک ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در سال‌های ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۱۵۱  میلیون تومان برای آموزش مهارتی ساکنین برنامه ریزی شده است. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته برای این دوره‌های مهارتی در سال جاری از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است. 

وی افزود: تاکنون ۱۱۸  نفر با عملکرد ۱۵ هزار  نفرساعت مهارت‌های آموزشی لازم را کسب کرده اند. 

ملک همچنین اظهار کرد: گفتنی است که این دوره‌ها براساس نیازسنجی آموزشی و سطح سواد منطقه‌ای جامعه هدف، ایجاد پویایی و نشاط در محلات، کارآمدتر کردن پتاسیل‌های منطقه‌ای و توانمندسازی افراد و همچنین استفاده از فرصت‌های موجود برگزار شده است. 

وی در انت‌ها افزود: در کنار توسعه عمرانی و ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی محدوده‌ها و محله‌های هذف، بهسازی و نوسازی شهری زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیز در محدوده‌ها فراهم شده و ساکنین این محلات زمینه ساز رونق اقتصادی و پویایی منطقه می‌شوند.