شناسهٔ خبر: 161297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون محقق شد،

تصویب ۴۵۹ مصوبه در کمیسیون ماده پنج گلستان

راه و شهرسازی گلستان-مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری ۱۰ جلسه کمیسیون ماده پنج و بررسی و تصویب ۴۵۹ پرونده در کمیسیون ماده پنج در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت گلستان، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: راهبری و نظارت بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه‌های کمیسیون‌های تخصصی مسکن، شهرسازی و کمیسیون ماده پنج در استان از جمله وظایف معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی است.

وی افزود: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده پنج با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین تکلیف می‌شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا رد قرار می‌گیرند.

ملک ادامه‌داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۵۹ مصوبه با هدف رونق فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح‌کرد: از اهم این مصوبات می‌توان به بررسی مباحث نهضت ملی مسکن و مولدسازی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: شهرستان گرگان با ۱۲۷ پرونده در جلسات کمیسیون ماده پنج بیشترین تعداد جلسات و مصوبات را از میان شهرهای استان داشته است.

ملک افزود: شهرستان گنبد با ۵۰ فقره در رده بعدی قرار دارند.