شناسهٔ خبر: 161312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان:

۶۴ پروژه در حوزه راهسازی خوزستان فعال است/ پل عنافچه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

راهسازی خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از ۶۴ پروژه فعال در حوزه پل سازی و راهسازی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۴ پروژه فعال در دست اجرا است، بیان کرد: در حال حاضر ۳۲۴ کیلومتر راه ارتباطی در حال ساخت است که از این میزان ۲۶۰ کیلومتر به‌صورت بزرگراه و چهار خطه و ۶۴ کیلومتر نیز به‌صورت دو خطه است.

وی گفت: اکنون ۲۰ کیلومتر از این پروژه‌های بزرگراه و چهار خطه، تکمیل شده است و ۹ کیلومتر نیز به‌صورت دو خطه بوده که در صورت تخصیص اعتبار به‌زودی زیر بار ترافیک می‌روند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها گفت: این ۶۴ پروژه فعال و در دست اجرا دارای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته‌است.

بهرامی پیشرفت فیزیکی پروژه احداث پل عنافچه را ۶۵ درصد عنوان کرد و افزود: تمامی پایه‌های پل ساخته شده و عرشه پل نیز حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته و در صورت تخصیص اعتبار در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی احداث باند دوم محور اهواز _خرمشهر را از پروژه‌های مهم استان برشمرد و گفت: این محور به طول ۲۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت محور رامشیر _ ماهشهر، خاطر نشان کرد: در حال حاضر از دو قطعه ۱۰ کیلومتری، قطعه اول ۴ کیلومتر روکش آسفالت شده و ۲ کیلومتر نیز به مرحله روسازی رسیده است و قطعه دوم نیز ۶ کیلومتر به مرحله روسازی رسیده و ۴ کیلومتر آن به‌زودی به مرحله روسازی می‌رسد.