شناسهٔ خبر: 161320 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در خراسان شمالی انجام شد؛

رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در کمیته فنی در کمیسیون ماده پنج شهرهای استان

رسیدگی به کلیه پرونده های تشکیل شده در کمیته فنی در کمیسیون ماده پنج شهرهای استان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در روزهای پایانی سال برای اولین بار در استان خراسان شمالی کلیه پرونده‌های تشکیل شده در کمیته فنی، در کمیسیون‌های ماده پنج شهرهای استان رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، سید علی میرکریمی تصریح‌کرد: آخرین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد با بررسی ۲۸ پرونده در محل سالن جلسات استانداری و به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران عضو کمیسیون برگزار شد و برای اولین بار تمامی پرونده‌ها در نوبت کمیسیون ماده پنج شهرهای استان مورد رسیدگی اعضای کمیسیون ماده پنج قرار گرفت.

وی افزود: تعداد ۴۱ جلسه کمیسیون ماده پنج‌در ۱۲ شهر استان با ۵۹۴ مصوبه در سال ۱۴۰۲ جهت بررسی تقاضاهای شهروندان که در کمیته فنی تشکیل شده بود، برگزار گردید که تمامی تقاضاها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در حال حاضر هیچ پرونده بررسی نشده‌ای در نوبت رسیدگی کمیسیون ماده پنج هیچ‌کدام از شهرهای استان قرار ندارد.

میرکریمی به گزارش عملکرد کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: جلسات کارگروه زیربنایی با دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان و ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار می‌گردد که به بررسی تقاضاهای احداث بنا در خارج از محدوده شهر و روستا می‌پردازد.

وی اضافه‌کرد: در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۲ پرونده و تقاضا در ۱۰ جلسه بررسی گردید که ۷۵ مورد آن مورد موافقت و ۷ مورد مورد مخالفت اعضای جلسه قرار گرفت. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در پایان افزود: هم استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج و کارگروه زیربنایی به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند.

وی در پایان ضمن تشکر از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران ستادی استانداری، اعضای کمیسیون و شهرداران در برگزاری منظم جلسات و پیگیری‌های لازم با توجه به صفر شدن پرونده‌ها، اعلام‌کرد: انشاءلله در سال 1403 کمترین رسوب پرونده‌ها را در حد فاصل کمیته فنی و کمیسیون ماده پنج خواهیم داشت.