شناسهٔ خبر: 161377 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع معاونان خود مطرح کرد؛

مولدسازی دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در سال جدید است

ببینید| جلسه وزیر راه و شهرسازی با معاونان در تمامی حوزه های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از تمامی معاونان خود خواست تا در سال ۱۴۰۳ مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهند و در تامین مالی پروژه‌ها از مولدسازی بهره لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عصر امروز ۲۸ اسفند با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی آخرین جلسه شورای معاونین وزارتخانه در ساختمان دادمان تشکیل شد.

در این نشست تمامی معاونین به تشریح عملکرد خود در سال ۱۴۰۲ و تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ پرداختند.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از معاونان خود در تمامی بخش‌ها بر ایفای تعهدات در سال پیش رو در تمامی حوزه‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و به ویژه در تامین زمین پیشتازی قابل توجهی داشت. در ساخت مسکن نیز هم اکنون به رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده ایم که با احتساب مسکن روستایی تعداد واحدهای در حال احداث به ۳ میلیون واحد می‌رسد.

بذرپاش فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و توسعه ترانزیت را در بخش‌های معاونت حمل و نقل و سایر شرکت‌ها و سازمان‌های وزارتخانه مناسب ارزیابی کرد و بر رفع موانع برای تسریع در کلان پروژه‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی دولت سیزدهم تاکید کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم از تمامی معاونان خود خواست تا در سال آینده فعالیت‌های خود را برای خدمات‌رسانی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی تقویت کنند.

وی با یادآوری اینکه سال آینده سال پایانی دولت سیزدهم است بر سرعت بخشی برای جبران کاستی‌ها و اتمام کارهای نیمه تمام تاکید کرد.

تقویت ارتباط با رسانه‌ها در سال آینده

این مقام مسئول ارتباط رسانه‌ای و خبری تمامی بخش‌های وزارت راه و شهرسازی را برای تشریح عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی قابل تقدیر دانست و گفت: سال آینده باید ارتباط با رسانه‌ها بیش از گذشته باشد، زیرا حوزه‌های تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی حوزه‌های پرمخاطره و حائز اهمیت برای مردم است و باید اخبار این حوزه به خوبی اطلاع عموم مردم برسد.

ایجاد شهرهای ساحلی رنسانس شهرسازی است

بذرپاش تصریح کرد: ایجاد شهرهای ساحلی و تحقق این طرح مهم در دولت سیزدهم تبدیل به یکی از رنسانس‌های شهرسازی می‌شود.

ناوگان حمل و نقلی توسعه می‌یابد

وی توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی را در تمامی بخش‌ها از مطالبات مردم عنوان کرد و بر اجرای این مهم برای توسعه کشور و رضایتمندی مردم در سال پیش رو تاکید کرد.

مشکلات حقوقی و معیشتی کارکنان رفع می‌شود

بذرپاش تقویت روابط انسانی درون سازمانی را از دیگر دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در دوران مسئولیت خود برشمرد و افزود: رفع مشکلات حقوقی  برخی از نیروی انسانی شاغل در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در برنامه است.

تامین مالی پروژه‌ها با مولدسازی انجام شود

وزیر راه و شهرسازی از تمامی معاونان خود خواست تا در سال ۱۴۰۳ مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهند و در تامین مالی پروژه‌ها از مولدسازی بهره لازم را ببرند.

رشد تولید مسکن به مثبت ۴.۸ رسید

بذرپاش با بیان اینکه در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن با اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید، گفت: تکمیل ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار قابل توجهی است و تا پایان دولت باقیمانده‌های مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وزارتخانه راه و شهرسازی وزارتخانه امیدآفرین در کشور است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه‌ای امیدآفرین به شمار می‌رود، گفت: افزودن چندین فروند هواپیما، واگذاری زمین برای احداث مسکن، تولید مسکن، ارتقا و بهسازی راه‌ها و دیگر اقدامات، سبب امیدآفرینی در بین مردم می‌شود که باید در این کار برای سال آینده با نیروی بیشتری پیش برویم.

شورای فرهنگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تشکیل شود

بذرپاش بر تشکیل شورای فرهنگی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه تاکید کرد و گفت: تشکیل شورای فرهنگی سازمان‌ها در کنار دیگر اقدامات تخصصی این وزارتخانه حائز اهمیت است و تمامی بخش‌ها بر انجام آن تمام داشته باشند.

بذرپاش با اعلام اینکه دبیرخانه‌ها و ستاد ترانزیت، لجستیک و اقتصاد دریا محور در ستاد وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، گفت: تمامی این اقدامات حاکی از نقش‌های ملی و وزارت راه و شهرسازی است.