شناسهٔ خبر: 161421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری همدان خبر داد؛

آمادگی راهداری همدان در ایام نوروز ۱۴۰۳

جواد نگاهداری معاون راهداری استان همدان معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از آمادگی این اداره کل در طول ایام نوروز جهت خدمات دهی به مسافرین نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، جواد نگاهداری معاون راهداری ای اداره کل راهداری گفت: ۵۲۰ نیروی راهداری استان در طرح نوروزی در سطح جاده‌های ارتباطی همدان مستقر و آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ راهدارخانه آمادگی کامل دارند تا در روزهای عید نوروز، به مسافران خدمات ارائه دهند، اظهار کرد: در تمامی راهدارخانه‌ها جهت اقامه فریضه نماز و استراحت کوتاه مسافران نوروزی تمهیدات لازم صورت گرفته است.

نگاهداری ضمن درخواست از هموطنان عزیز جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، عنوان کرد: ۵۰ اکیپ راهداری در راستای ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان همدان  در این ایام در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: افزایش سطح سرویس دهی، ایمن سازی، رنگ آمیزی سرعت‌کاه‌ها، نصب تابلوها، ‏علائم و چراغ‌های چشمک‏‎ ‎زن، ترمیم گارد ریل‌ها، لکه گیری جزیی آسفالت جاده‌ها و لایروبی دهانه پل‌ها در صورت بارندگی از جمله خدمات قبل از آغاز سفرهای نوروزی است.

این مسئول ادامه داد: در روزهای نوروز ۳۱۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: مسافران نوروزی با اطلاع از وضعیت خودرو خود به لحاظ فنی، تجهیزات ایمنی را همراه خود داشته باشند و قبل از سفر نیز اطلاعات جاده‌ها را از سامانه و تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و پایگاه اطلاع رسانی راه‌های کشور به نشانی www.۱۴۱.ir کسب کنند.

وی ادامه داد: گردشگران نوروزی به نکات ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده توجه و با دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.