شناسهٔ خبر: 16162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور عملیاتی در هفته ایمنی در برابر بلایای طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد

مانور عملیاتی در هفته ایمنی كهگيلويه وبويراحمد همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مانور ایمنی در ساختمان شماره ۱ اداره کل راه و شهرسازی شهر یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان كهگيلويه و بويراحمد، همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی مانور بزرگ اطفاء حریق در ساختمان شماره ۱ اداره کل راه و شهرسازی شهر یاسوج برگزار شد.

در حاشيه اين مانور مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مانور با مشارکت هلال احمر و کارکنان اداره کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه از قبل تعیين شده در این مانور به صورت نمادین آتش‌سوزی در انبار تصفیه‌خانه آب و فاضلاب شهر یاسوج صورت گرفت، كه پس از تماس مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در انبار تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج، کمیته بحران و پدافند غیرعامل اداره کل استان تشکیل و هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بحران و اطفاء حریق انجام شد.

حسن فدایی از قطع برق ورودی به موتور خانه و راه‌اندازی مولد اضطراری اين ساختمان به عنوان محورهای اصلی این مانور یاد کرد و گفت: ترمیم سیستم‌های خدمات اداری، کنترل کامل آتش سوزی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی از دیگر محورهای این مانور بود.

وی با اشاره به اینکه این مانور به خوبی و با موفقیت به انجام رسید، ابراز کرد: با هماهنگی مطلوبی که بین دستگاه‌های حاضر در این مانور بوجود آمد مانور با موفقیت انجام شد.

فدایی با بیان اینکه اجرای این مانور نقش بسزایی در افزایش آمادگی اداره کل راه و شهرسازی در مواجهه با مواقع بحران و بروز اتقاقات دارد افزود: قبل از برگزاري  این مانور بیش از ۶۰ ساعت دوره ویژه ایمنی و کاهش بلایای طبیعی ظرف این هفته و با حضور کارکنان این اداره کل و کارشناسان و اساتید دانشگاهی در محل آمفی تئاتر ساختمان شماره ۱ برگزار شد.

مديركل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد در پايان با اشاره به اينكه تصادفات جاده‌ای جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود افزود: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و به حداقل رساندن تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای، لازم است که با همکاری دستگاه‌های امدادی استان مانورهای امداد و نجات در طول سال برگزار شود.

نظر شما