شناسهٔ خبر: 161671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد؛

راه اندازی کاروان ایمنی در سطح جاده های مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: در راستای اجرای پویش چشم به راهیم برای اولین بار در کشور کاروان ایمنی در سطح جاده های استان راه اندازی گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان از استقرار ۵ پایگاه کاروان سیار ایمنی مازندران در پویش چشم به راهیم در نقاطی که ترافیک جمعیتی بیشتر ی درسطح استان دارند از جمله شهرهای ساری-بابلسر-محمودآباد-نوشهر و سوادکوه خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: امسال با استقبال کاربران جاده‌ای از پویش چشم به راهیم روبرو بوده‌ایم و این طرح و پویش با هدف ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری در نوروز و کاهش خطرات و سوانح رانندگی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ادامه دارد.

جهانیان اظهار داشت: پویش چشم به راهیم یک پایگاه ثابت در کیلومتر۷ جاده ساری به قائمشهر برای راهنمایی مسافران نوروزی فعال است.

وی افزود: ۴۰ درصد افرادی که جان خود را از دست می‌دهند سرنشینان خودرو هستند که یا با بی تفاوتی نسبت به رفتارهای پرخطر و یا تحریک کننده راننده به رفتارهای پر خطر در تصادفات جاده‌ای نقش دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: معمولا بحث سرنشینان بی تفاوت داریم  و درصدی از تصادفات جاده‌ای نیز به وادارکردن راننده توسط سرنشین به رفتارهای پرخطر سبب تصادفات می‌شود.

جهانیان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در کودکان و نوجوانان برای رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی سبب آرامش رانندگی در سال‌های آینده به عنوان رانندگان آینده می‌شود خاطرنشان کرد: پویش نوروزی «چشم به راهیم» در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی و ایجاد توجه و انگیزش در سرنشینان خودرو در راستای نقش حداکثری و هوشمندانه هنگام سفر در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری در طول اجرای طرح نوروزی در استان در اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ادامه افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.