شناسهٔ خبر: 161713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید نوروزی از تونل هونی مطرح شد:

مسیر شهرکرد به خوزستان با حذف گردنه تاراز، ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

تاراز ساخت تونل هونی (تاراز) از سال ۱۴۰۰ در قالب طرح شهرکرد-بازفت -مسجد سلیمان آغاز شده است؛ که با تکمیل این پروژه ۳۵ کیلومتر مسیر فوق الذکر کوتاه تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید نوروزی اش از تونل هونی گفت: هدف از ساخت این تونل، حذف گردنه برف گیر تاراز، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، افزایش و تقویت زیرساخت های گردشگری و تسهیل عبور و مرور است.

وی افزود: برای حذف گردنه برف گیر و صعب العبور تاراز مجموعا سه تونل با طول های ۱۱۰۰ متر، ۱۷۰۰ متر و ۹۰۰ متر طراحی شده که تونل ۱۱۰۰ متری در استان چهارمحال و بختیاری و دو تونل دیگر در حوزه استحفاظی استان خوزستان قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه فعال می باشد؛ اظهار کرد: برای تکمیل تونلی که در استان چهارمحال و بختیاری است؛ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم؛ که درصورت تامین اعتبار به موقع، پروژه در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

باقری با اشاره به موانع این پروژه بیان کرد: در حال حاضر تامین اعتبار، رانش زمین و آب حاصل از ذوب برف ها از مهم ترین موانع پیشرفت این طرح است.