شناسهٔ خبر: 161996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی در محورهای استان مرکزی

جهانی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش ۵ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی در محورهای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به گزارش تحلیل تردد در جاده‌های استان اظهار کرد: از ابتدای ۲۴ اسفند ماه سال گذشته که طرح نوروزی آغاز شد تا پایان پنجم فروردین ماه سال جاری هشت میلیون و ۴۵ هزار و ۸۵۹ تردد در ۷۰ محور شریانی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: طی این بازه زمانی ۳۳ هزار و ۷۸۵ تردد ناوگان اتوبوسی توسط سامانه های ترددشمار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: طی این مدت تردد ناوگان سنگین با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن بیش از یک میلیون و ۵۲ هزار مورد رسیده است.

به گفته جهانی تعداد خودروهای ورودی به استان بیش از یک میلیون و ۶۷۴ دستگاه و تعداد خودروهای خروجی از استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۹۲۰ دستگاه بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ترددهای استان، ۷۱۲ هزار و ۵۶۶ وسیله به مرکز استان(اراک) وارد شدند اضافه کرد: ۸۲۵ هزار و ۴۰۴ دستگاه نیز از مرکز استان خارج شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی میانگین سرعت خودروها در محورهای استان را ۸۸ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سرعت متوسط در کشور ۷۹ کیلومتر بر ساعت بوده است که نشان می دهد در راههای استان مرکزی سرعت خودروها ۹ کیلومتر بیش از میانگین کشوری است.

جهانی آزادراه تهران ساوه را با بیش از ۵۰۵ هزار تردد و سلفچگان-اراک را با نزدیک به ۳۸۱ هزار تردد دو محور پرتردد استان عنوان کرد.