شناسهٔ خبر: 162122 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب ‌های بوشهر

ناجی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب‌های بوشهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، احسان گلستانی با اشاره به امدادرسانی به ۲ خدمه بارج مسطح در آب ‌های بوشهر،  اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر پاره شدن طناب یدک کش بر اثر طوفان، رها شدن بارج و عدم کنترل آن، پس از هماهنگی لازم شناور هادی ۶ به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: در ساعت ۷:۰۰ فرمانده شناور مضطر اعلام کرد بارج به همراه دو نفر از خدمه در موقعیت فوق به گل نشسته و به دلیل کم بودن عمق امکان شناورسازی آن وجود ندارد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در ادامه تیم واکنش سریع بندر با یک فروند قایق  موتوری جهت نجات ۲ نفر خدمه مستقر بر روی بارج به موقعیت اعزام و اقدام به نجات خدمه کرد.

وی یادآور شد: با اتمام عملیات نجات، تین واکنش سریع ساعت ۱۲ به اسکله پایانه مسافربری بندر بوشهر رسید تا پس از بهبود شرایط نسبت به شناورسازی بارج اقدام شود.

گلستانی تاکید کرد: دریانوردان در صورت مواجهه با شرایط اضطرار دریایی باید در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.