شناسهٔ خبر: 162178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استقبال مسافرین نوروزی از اجرای پویش «چشم به راهیم» در باغ فدک، استان اصفهان

پویش فرهنگی چشم به راهیم برای مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان برگزار شد. پویش فرهنگی چشم به راهیم برای مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) برنامه فرهنگی هنری چشم به راهیم ویژه آموزش کاربران آسیب‌پذیر، کودکان و سرنشینان خودرو به سفارش اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان و در محل ستاد اسکان مسافران نوروزی (باغ فدک) برگزار شد. 

فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در حاشیه این برنامه اظهار کرد: اجرای پویش ملی «چشم به راهیم» در راستای ارتقای ایمنی و نقش تأثیرگذار همراهان سفر در کاهش تصادفات جاده‌ای با هدف فرهنگ سازی رانندگی صحیح در استان اصفهان آغاز شد. 

فرزاد دادخواه با بیان اینکه هر خانواده حداقل دارای یک خودرو می‌باشد، گفت: برنامه‌های بازآموزی صحیح قوانین رانندگی و اصلاح رفتارهای ترافیکی توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به‌شکل های متفاوتی در سطح استان در حال برگزاری است.

وی ابراز امیدواری کرد که با آگاهی بیشتر مردم، شاهد کاهش تصادفات رانندگی خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح‌کرد: هم اکنون در محورهای پرتردد استان اصفهان، در پایانه مسافربری کاوه، فرودگاه و راه آهن اصفهان برنامه‌های آموزشی و فرهنگی ایمنی در حال اجراست.

دادخواه خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان در سال جدید علاوه بر برنامه‌های خاص برای رانندگان، توجه ویژه‌ای به سایر سرنشینان خودرو و همراهان سفر به‌ویژه کودکان و مادران دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: طبق نظرسنجی‌های کشوری انجام شده احساس رضایت‌مندی مردم از نحوه اجرا بالا بوده و امسال که بهار با بهار قرآن مقارن شده که قطعاً زیبایی و تنوع کار را بیشتر می‌کند.

وی در پایان گفت: ارتقای ایمنی در جاده‌ها، سلامت سفر مسافران، آموزش و آگهی بخشی به همراهان رانندگان در سفر مهم‌ترین هدف ما از اجرای پویش چشم به راهیم است.

دادخواه افزود: نیروهای اداره‌کل راهداری در ایام نوروز تعطیلی ندارند و زمان کاری شان دو برابر نیز شده‌است، در کل ایام نوروز باتوجه به شلوغی جاده‌ها و بارش‌های در پیش راهدارخانه با نیرو در سطح استان به‌صورت آماده باش در خدمت مسافران و هم‌استانی‌ها هستند.

در ادامه مرضیه سلطانی مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از استقبال مسافرین نوروزی در محل‌های برگزاری پویش «چشم به راهیم» خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال این پویش با برنامه ریزی بیشتری انجام شده و با برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح و اجرای مسابقه برای کودکان و خانواده‌ها همچنین برنامه‌های معنوی مرتبط با ماه مبارک رمضان باعث شده استقبال خوبی از این پویش انجام شود.

سلطانی در ادامه افزود: پویش «چشم به راهیم» علاوه بر هدف استراحت رانندگان، با اجرای برنامه‌های آموزشی و آگاهی رسانی عدم استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات یا خوردن خوراکی حین رانندگی، حواس‌پرتی، عجله و شتاب در رانندگی، گوشه‌ای از موضوعات برگزاری این پویش است که مورد استقبال رانندگان و دیگر سر نشینان خودرو نیز بوده است.

وی در پایان گفت: این پویش با رویکرد ایمنی سفر و کاهش حداکثری تصادفات جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر با شعار هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت بوده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه دارد.