شناسهٔ خبر: 162179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۶ درصدی سفر با ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان

رشد 6 درصدی سفر ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از رشد ۶ درصدی سفرها با ناوگان حمل ونقل عمومی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در حاشیه بازدید از پایانه‌های مسافربری استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافری در استان اصفهان از ۲۵ اسفندماه لغایت ۶ فروردین‌ماه تعداد ۱۲ هزار و ۲۲۹ سفر را از مبادی استان به مقاصد درون استانی و ۷ هزار و ۹۲۴ سفر را نیز به مقاصد خارج از استان داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: آمار به‌دست آمده از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون رشد ۶ درصدی سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی و همچنین کاهش ۹ درصدی مسافر در این حوزه نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را نشان‌می‌دهد.

 دادخواه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان حدود ۱۷ میلیون خودرو از ۲۴ اسفند لغایت ۶ فروردین ماه در جاده‌های این استان تردد کرده‌اند.

وی گفت: طی ۱۲ روز گذشته و از آغاز سفرهای نوروزی ۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۳۱۵ خودرو در سطح جاده‌های استان تردد داشته‌اند که درصد تغییرات این آمار نسبت به سال گذشته نزدیک به صفر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در این مدت تعداد وسایل‌نقلیه ورودی به استان یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۶۷ خودرو بوده و یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۹۰۴ وسیله نقلیه نیز از استان خارج شده‌است.

وی اضافه‌کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش در مقادیر ورودی و خروجی ترددها را نشان‌می‌دهد.