شناسهٔ خبر: 162195 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش روزانه چهار رام قطار نوروزی در مسیر مشهد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی قطارهای مسافربری در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد در نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه‌های قبل روزانه چهار رام افزایش یافته و به ۷۷ رام در روز رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، مصطفی نصیری ورگ مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در مدت فعالیت نوروزی قطارهای مسافربری از ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه جاری روزانه برای مسافرت ۳۷ هزار مسافر در قالب ۷۷ رام قطار مسافربری از ۲۷ شهر و مرکز استان در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد برنامه ریزی شده است.

نصیری ورگ افزود: این در حالی است که در ماه‌های گذشته و طبق روال عادی، روزانه به طور میانگین ۳۴ هزار مسافر از طریق ۷۳ رام قطار مسافربری در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جا به جا می‌شدند.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در مدت فعالیت قطارهای نوروزی تاکنون هیچ قطاری لغو نشده و حرکت قطارها از مبدا مشهد با تاخیر همراه نبوده است.

نصیری افزود: مسافران و زائرانی که به ایستگاه راه آهن مشهد می‌آیند حتما کارت شناسایی معتبر و بلیت هم نام به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در روزهای جاری ترافیک در خیابان‌های محدوده ایستگاه راه آهن مشهد سنگین است مسافران برای رسیدن به موقع به قطار باید  ترافیک این منطقه را در زمان رسیدن به ایستگاه راه آهن در نظر بگیرند.

۷۰ درصد قطارهای مسافربری برون شهری کشور پارسال به مسیر مشهد اختصاص یافته بود.