شناسهٔ خبر: 162288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲

رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌هاي استان در سال ۱۴۰۲ رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از رفع ۴۸ نقطه از نقاط پرتصادف جاده‌های استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن محمدزمانی اظهار کرد: در طرح ملی شناسایی نقاط پر تصادف جاده‌های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۲۵ نقطه در راه‌های برون شهری استان اصفهان احصا شد. که در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال ۱۴۰۲، رفع ۱۰ نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود؛ اما با تلاش و همت راهداران و همچنین همکاری پلیس راه استان ۱۸ نقطه از راه‌های استان در سال گذشته رفع و ایمن‌سازی شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: در جریان رفع نقاط پر تصادف مصوب سال ۹۵ هم پروژه‌های ایمن‌سازی از سال‌های گذشته در جریان بود، که رفع ۳۰ نقطه از این تعداد نیز در سال ۱۴۰۲ به تایید پلیس راه استان رسید.

محمد زمانی تصریح‌کرد: علاوه بر تکمیل مجموعاً ۴۸ پروژه رفع نقاط حادثه‌خیز استان مصوب سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ در سال گذشته، پروژه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پر تصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در سطح محورهای مواصلاتی استان اصفهان، ۸ هزار و ۴۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال انجام شده‌است. و همچنین با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اقدام به بازسازی و خرید تابلو اطلاعاتی به میزان ۲ هزار مترمربع شد.

محمد زمانی با اشاره استفاده از تابلوهای اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیتی به‌جهت جلوگیری از سرقت در راه‌های استان، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار عدد از این تابلوها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم در خصوص اجرای روشنایی در جاده‌های برون شهری استان اصفهان نیز بیان کرد: با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در ۶۳ نقطه اجرای روشنایی نقطه‌ای صورت گرفت و همچنین خرید و اجرا سیستم روشنایی طولی به میزان ۳۴ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

تشریح کرد: در جهت رفع مزاحمت نور چراغ خودروهای عبوری در جهت مخالف، در محورهای دوطرفه و همچنین افزایش ایمنی این نقاط در سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال، اقدام به حذف گارد ریل فلزی و اجرای حفاظ بتنی مفصلی جدید در ۳۴ کیلومتر در طول جاده‌های استان شد.