شناسهٔ خبر: 165140 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی

سردار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با همراهی ۴۵ نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور در رشته های مطالعات منطقه‌ای ‌از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، "سرلشکر یحیی رحیم صفوی" روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه به همراه جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشجویان رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک با حضور در دروازه طلایی اقتصاد ایران از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد.

وی ضمن حضور در کنار ماکت پیش‌ساز طرح‌های توسعه کانتینری از پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران از پایانه‌های کانتینری و بخش‌های مختلف این مجتمع بندری دیدن کرد.

سرلشکر صفوی همچنین با حضور بر روی عرشه کشتی ضمن ارائه توضیحاتی از نقش منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در توسعه اقتصاد دریا محور و چشم‌انداز توسعه این بندر برای تبدیل شدن به یک بندر کانونی در منطقه را مطرح کرد.

وی همچنین به سوال‌های مطرح شده از سوی دانشجویان در خصوص طرح‌های توسعه و زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در این بندر و راهکارهای ارتقای جایگاه این بندر در سطح بنادر جهان جواب داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به روند توسعه و پیشرفت‌های قابل توجه بندر شهید رجایی، گفت: آشنایی دانشجویان به ویژه دانشجویان حوزه حمل‌ونقل دریایی با پیشرفت‌های این صنعت به خصوص در بندر شهید رجایی امیدآفرین خواهد بود.

بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.