شناسهٔ خبر: 162424 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توضیحات "هما" درخصوص پرواز ۷۱۸ استانبول-تهران

لوگوی هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ضمن پوزش از مسافران گرامی پرواز شماره ۷۱۸ مورخ ۹ فروردین در مسیر استانبول-تهران، اعلام کرد پرواز فوق در روز ۸ فروردین ماه توسط اداره کل کنترل و عملیات پرواز هما باطل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، حسام قربانعلی در خصوص پرواز شماره ۷۱۸ در مسیر استانبول-تهران اظهار کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ضمن عرض پوزش از مسافران گرامی پرواز شماره ۷۱۸ مورخ ۹ فروردین در مسیر استانبول-تهران، به آگاهی می‌رساند پرواز فوق در روز ۸ فروردین ماه توسط اداره کل کنترل و عملیات پرواز هما باطل شده است.

وی افزود: از آنجا که فروش بلیت های پرواز فوق بصورت چارتری انجام یافته، مسئولیت کل پرواز از جمله اطلاع رسانی و پرواز جایگزین، بر اساس قرارداد منعقده فی مابین هما و چارتر کننده، بر عهده شرکت مذکور می باشد و هیچ گونه اطلاعات تماسی از مسافرین در سامانه های هما ثبت نمی شود.

مدیرکل روابط عمومی "هما" گفت: همچنین علیرغم عدم مسئولیت اطلاع رسانی فوق، شعبه هما در کشور ترکیه بصورت شبانه روزی ضمن پاسخگویی و حضور در نزد مسافرین، تلاش کرده است تا حداکثر همکاری لازم با مسافرین گرامی، جهت مراجعت ایشان صورت پذیرد.

قربانعلی افزود: همچنین برابر بررسی های صورت گرفته تعداد مسافرین این پرواز ۲۲۰ نفر بوده است که برای تعداد زیادی از این مسافرین اطلاع رسانی به موقع صورت گرفته و مابقی افراد بعلت سفر خارج از کشور تلفن همراه خود را از دسترس خارج و یا خاموش نگه داشته اند که این امر فرآیند اطلاع رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن پوزش مجدد از مسافران گرامی، به صورت شبانه روزی در تلاش است تا ضمن ایجاد رضایتمندی و پاسخگویی بموقع، حداکثر ایمنی و آرامش را برای مسافران به ارمغان آورد.