شناسهٔ خبر: 162520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز رفع ۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ماه نشان زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ماه‌نشان از شروع عملیات خاکبرداری چهار نقطه حادثه‌خیز در محور روستایی تقی‌کندی - زنگین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، محمد جعفری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ماه‌نشان به عملکرد اداره راهداری در ۱۲ ماهه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت بهسازی و روکش آسفالت ۴۱ کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی این شهرستان انجام و برنامه‌ریزی برای پروژه‌های جدید نیز برای سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

وی ادامه‌داد: تنقیه و لای‌روبی ۲۳ دستگاه پل، ۲۲۰۰ تن لکه‌گیری و چاله پرکنی، تیغ‌زنی و تسطیح محورها به طول ۲۸۰ کیلومتر و ۱۲۵ کیلومتر خط‌کشی، به‌عنوان بخشی دیگری از اقدامات ۱۲ ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

جعفری عنوان کرد: خاک‌برداری چهار نقطه حادثه‌خیز، از محور تقی‌کندی - زنگین جهت افزایش دید، تعریض و شانه‌سازی مسیر با استفاده از ظرفیت معادن واقع در محور مزبور، بخش دیگری از این اقدامات در آغاز سال جدید است که در مدت زمان ۲ هفته به پایان خواهد رسید.

وی، به عملکرد این اداره در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: شدیدترین پایش شبانه‌روزی در سال‌های اخیر، با همکاری پلیس‌راه دندی - زنجان در حوزه کنترل‌های مربوط به کامیون‌های معادن طی ۱۸ ماه اخیر صورت گرفت و متخلفین به کمیسیون‌های مربوطه معرفی شدند که این اقدامات منتهی به احیای قوانین بر زمین مانده حوزه معادن از سوی متولیان آن در سایر نهادها شد.