شناسهٔ خبر: 162842 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌‍‌ای که گذشت؛

اتمام مطالعات ارزیابی عملکردی سازه و اجزای غیرسازه‌ای ۱۱ بیمارستان/۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد

مسکن شهرهای جدید اتمام مطالعات ارزیابی عملکردی سازه و اجزای غیرسازه‌ای ۱۱ بیمارستان، تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، ارایه تخفیف ۴۰ درصدی به متقاضیان اجرای طرح کلید به زمین و پرداخت ۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

مطالعات ارزیابی عملکردی سازه و اجزای غیرسازه‌ای ۱۱ بیمارستان به اتمام رسید

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی از اتمام مطالعات ارزیابی عملکردی سازه و اجزای غیرسازه‌ای ۱۱ بیمارستان توسط بخش مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان خبر داد.

تسریع در اجرای قطار برقی مشهد گلبهار چناران و عقد تفاهم با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در دیدار با استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه ویژه بر خدمات زیرساختی و زیربنایی شهرهای جدید، اجرای پروژه قطار برقی مشهد گلبهار چناران تسریع می‌شئذ که در همین زمینه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه تکمیل کارهای باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) امضا شد.

متقاضیان اجرای طرح کلید به زمین تخفیف ۴۰ درصدی دریافت می‌کنند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای طرح کلید به کلید و کلید به زمین برای امسال خبر داد و گفت: متقاضیان در صورت اعلام آمادگی می‌توانند مسکن خود را با یک زمین معاوضه کنند که شامل تخفیف ۴۰ درصدی هم خواهند شد.

حداکثر زمان صدور پروانه در برنامه هفتم توسعه ۳ ماه است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه نوسازی حداقل ۱۵۰ هزار واحد در سال جدید خبر داد و گفت: حداکثر زمان صدور پروانه در برنامه هفتم توسعه ۳ ماه است.

۳۲ همت تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۳۲ همت به ۴۳۱ هزار و ۴۰ متقاضی این تسهیلات از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

صندوق ملی مسکن ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل امکانات مسکن مهر اختصاص داد

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از تخصیص یکهزار میلیارد تومان از منابع این صندوق برای خرید آسانسور به منظور تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر کشور خبر داد.

ضوابط محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش در همکاری با سازمان برنامه و بودجه تدوین شد

برنامه ریزی برای آغاز بازنگری مبحث سوم مقررات ملی و کنترل ساختمان

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین پیش‌نویس ضوابط محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش در همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه خبر داد

صدور گواهینامه فنی برای پوشش‌های محافظت کننده سازه‌های نفت و پتروشیمی در برابر آتش

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هم اکنون در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آزمایش‌های متنوعی برای ارزیابی رفتار و مقاومت انواع مصالح ساختمانی در برابر آتش از جمله مصالح نازک‌کاری، مصالح نما، سیستم‌های سازه‌ای، سیستم‌ها و عناصر ساختمانی انجام و نتایج آنها در قالب ضوابط منجر به صدور گواهینامه فنی می‌شود.

۵ دوره آموزشی در موضوع ایمنی ساختمان ها در برابر حریق برای مهندسان برگزار شد

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برگزاری ۵ دوره آموزشی در موضوع ایمنی ساختمان‌ها در برابر حریق در طول سال۱۴۰۲ در همکاری با سازمان آتش نشانی خبر داد.