شناسهٔ خبر: 162851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

اقدامات نهایی برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در کلاله

راه و شهرسازی گلستان - شعبانیان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس توافق بین اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان ۱۹ هکتار زمین در شهرستان کلاله به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد و در مراحل نهایی انتقال سند قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جمشید شعبانیان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار و ۳۹۰ نفر برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند و استعلام بالغ بر ۸۹ هزار نفر از آن‌ها انجام شده‌است.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۸ نفر متقاضی دریافت مسکن در کلاله هستند و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که یک قانون در کشور است تلاش کنند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه‌داد: در سال ابتدایی طرح در شهرستان کلاله با مسئله کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روبه‌رو بودیم که طی توافق با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این مشکل رفع شد.

شعبانیان با بیان اینکه تأمین زمین در شهرستان کلاله در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: بر اساس این توافق، یک قطعه زمین ۱۹ هکتاری برای احداث مسکن در نظر گرفته شده که مباحث الحاق به محدوده شهر، انجام مطالعات و تهیه و تصویب طرح تفکیکی و تعیین سرانه‌ها در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب رسیده است.

وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر نیز کل عرصه در فرآیند تفکیک ثبتی قرار داشته که پس از انجام آن، سند مالکیت از جانب بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نام سازمان ملی زمین و مسکن نقل و انتقال می‌شود و زمین آماده سیاست گذاری برای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.