شناسهٔ خبر: 162858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی به ارزش ۱۷۷۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲

رفع تصرف مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۷۷۸ میلیارد ریال (معادل ۱۷۷ میلیارد تومان) را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌شمالی)، سیدعلی میرکریمی تصریح‌کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان‌شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی سال ۱۴۰۲ با اجرای ۳۳ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قطعی موفق به باز پس گیری حدود 10 هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۷۷۸ میلیارد ریال (معادل یکصد و هفتاد و هفت میلیارد تومان) شده‌است. 

وی با اشاره به جزئیات این ۳۳ مورد اظهار کرد: از این ۳۳ مورد، ۲۷ مورد مربوط به رفع تعرض فوری در شهرهای استان به مساحت بیش از ۵/۵ هکتار از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۴۵۱ میلیارد ریال و ۶ مورد اجرای احکام قطعی در شهرهای استان به مساحت بیش از ۴/۵ هکتار و ارزش تقریبی ۱۳۲۷ میلیارد ریال است که در کلیه عملیات‌ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام شد. 

میرکریمی عنوان کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی از آماده باش نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی راه وشهرسازی خراسان‌شمالی در ایام نوروز در بازه زمانی ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ لغایت ۱۴۰۳/۰۱/۱۳ خبر داد.

وی در پایان ضمن تشکر از رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان و سایر دادستان‌های شهرستان‌های استان اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همدلی که بین دستگاه قضائی استان و دستگاه‌های امنیتی و این اداره کل در برخورد مؤثر با زمین خواران و تضییع کنندگان حقوق بیت المال در بحث اراضی ملی وجود دارد در سال ۱۴۰۳ برخورد با متخلفین شدیدتر از قبل صورت خواهد گرفت و انشاءالله اراضی بازپس گیری شده برای به فاقدین مسکن اختصاص خواهد یافت.