شناسهٔ خبر: 163267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف ۲ هزار و ۸۴۰ مترمربع از اراضی ملی خراسان شمالی

رفع تصرف بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی استان به ارزش ۱۷۷۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ ، دو هزار و ۸۴۰ مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۹۹ میلیارد ریال را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سیدعلی میرکریمی تصریح کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی ایام نوروز ۱۴۰۳ با اجرای ۶ مورد عملیات رفع تعرض فوری موفق به باز پس گیری ۲ هزار و ۸۴۰ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۹۹ میلیارد ریال شده است. 

میرکریمی عنوان کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهرهای تابعه؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس با شماره تلفن ۰۵۸۳۲۲۱۰۹۸۴ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از گشت زنی از اراضی ملی و دولتی محدوده و حریم شهرهای تابعه به صورت محسوس و نامحسوس و شبانه روزی حتی در ایام تعطیل توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد.