شناسهٔ خبر: 163270 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش چشمگیر بهره‌گیری مردم استان مرکزی از ناوگان حمل و نقل مسافر در سال ۱۴۰۲

اتوبوس اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش ۲۲ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به‌جا به جایی مسافرین در طول سال گذشته اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۷۸۷ هزار مسافر در سال گذشته در قالب ۱۴۹ هزار و ۸۵۷ سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان جابه‌جا شدند.

وی افزود: بر اساس تحلیل آمارها، تعداد انجام سفر ۱۲ درصد و تعداد جابه‌جایی مسافرین نیز ۲۲ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: در این بازه زمانی ۸۳۸ هزار و ۷۷۵ مسافر در قالب ۴۸ هزار و ۴۰۸ سفر از طریق ناوگان اتوبوسی جابه‌جا شدند که بر این اساس تعداد مسافرین جابه‌جا شده توسط این ناوگان ۱۴ درصد رشد به‌همراه داشته است.

جهانی اضافه‌کرد: همچنین تعداد مسافر جابه‌جا شده از طریق مینی‌بوس و سواری با ۳۴ درصد رشد به ۷۴۰ هزار و ۴۷۹ نفر رسیده است؛ تعداد سفر از این ناوگان نیز ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه‌کرد: از مجموع مسافرین جابه‌جا شده در سطح استان بیش از ۶۴۲ هزار نفر به‌صورت درون استانی و بیش از یک میلیون و ۱۴۲ هزار نفر به‌صورت برون استانی جابه‌جا شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عمده مبدأ سفر را شهرهای اراک و ساوه و مقاصد اصلی را تهران، اصفهان و قم برشمرد و گفت: ۴۷ شرکت مسافربری در سطح استان کار جا به جایی مسافرین را انجام می‌دهند.