شناسهٔ خبر: 163275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۲ ماه سال گذشته انجام شد؛

لکه‌گیری اضطراری جاده‌های استان زنجان با بیش از ۲۰ هزار تن آسفالت

راهداری زنجان رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از لکه‌گیری و چاله‌پرکنی محورهای استان با ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت سرد و گرم طی ۱۲ ماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، بهمن بیات، رئیس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل به تشریح عملکرد اداره متبوع خود پرداخت و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ در راستای ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی و محورهای اصلی و شریانی، عملیات لکه‌گیری و پر کردن چاله‌ها با ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت سرد و گرم توسط همکاران صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به راه‌ها و ارتقای کیفیت آن‌ها همواره مورد توجه این اداره کل است، اظهار کرد: شانه‌سازی راه‌ها نقش به سزایی در ارتقای ایمنی جاده‌ها و رانندگی ایفا و از تخریب آسفالت جلوگیری می‌کند و در این راستا سال گذشته بیش از ۳۶۰ کیلومتر شانه‌سازی در جاده‌ها انجام شد.

بیات اعتبار هزینه شده برای اجرای عملیات آسفالتی در طول ۶ هزار کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را ۷ هزار میلیارد ریال اعلام‌کرد.

وی تأکید کرد: عمده عملیات آسفالتی در محورهای اصلی و شریانی زنجان _ قزوین و ترانزیت زنجان_میانه در حدود ۹۰ کیلومتر صورت گرفت.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تعمیر و نگهداری ۷۹ پل در استان نیز خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز در صورت تخصیص اعتبار، برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی درباره دیگر عملیات آسفالتی انجام شده در طی این مدت گفت: آسفالت ۷۴۳ کیلومتر راه روستایی، ۱۵۹ کیلومتر لکه‌گیری راه‌های فرعی و ۸۱ کیلومتر راه‌های اصلی و شریانی به‌صورت پیمانی و اجرای ۸۵ هزار متر درزگیری انجام شده‌است.

استان زنجان دارای ۵ هزار و ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۱۶۰ کیلومتر آن بزرگراه و ۴۵۷ کیلومتر آن راه اصلی است.