شناسهٔ خبر: 163290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کشف و شناسایی ۳۱۰۱ مورد اضافه تناژ در سطح محورهای خراسان جنوبی

مزیدی، خمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده‌ها ۳۱۰۱ مورد اضافه تناژ طی سال گذشته در سطح محورهای استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی) علی‌اکبر مزیدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ طی سال ۱۴۰۲، ۳۱۰۱ مورد تخلف شناسایی و اعمال قانون شده که نسبت به‌مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۷۲ درصدی داشته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند، با جدیت در دستور کار قراردارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اضافه‌کرد: حمل بار بدون بارنامه علاوه بر تخلف و تخطی از قانون، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیر در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده برای رانندگان به‌همراه داشته‌باشد که یکی از آنها عدم پوشش بیمه در صورت خسارت به محموله است.

مزیدی بیان کرد: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل‌نقلیه و کارت هوشمند از جمله مهم‌ترین شاخص‌ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی یادآور شد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل‌نقلیه در ترددهای روزانه استان به منظور تشدید برخورد با متخلفین در محورهای پر تخلف از جمله محورهای نهبندان- سربیشه، بیرجند _ قاین و طبس_ دیهوک ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به‌جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه در دست اجرا است.